Η απόφαση Θυσίας

  • Posted on: 15 August 2013
  • By: Ανώνυμος (χωρίς επαλήθευση)
Rating: 
0
No votes yet

Για την στάση των υπερασπιστών των Θερμοπυλών, έχουν γραφεί πολλά και θα γραφούν ακόμη περισσότερα. Η απόλυτη αλήθεια, ίσως, να μην αποκαλυφθεί ποτέ.  Ενώ, η ερμηνεία της μάχης και της θυσίας Σπαρτιατών και Θεσπιέων να απασχολεί επί αιώνες.
 
Αναμφίβολα, δεν τους παρακίνησε κάποιος αυτοκαταστροφικός ζήλος, ούτε κάποια ιδιαίτερη επιθυμία να εγκαταλείψουν τον κόσμο τους, ο οποίος κάθε άλλο παρά μάταιος τους φαινόταν. Εξάλλου, θεμέλιο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, ήταν η αγάπη για τη ζωή και την ομορφιά της. Ένα γεγονός που αποδεικνύεται από τον τρόπο που αναπαράστησαν και εξιδανίκευσαν τη φύση και τον άνθρωπο στην τέχνη τους.
 
Υπήρχαν, ωστόσο, κάποια πράγματα που θεωρούντο ανώτερα από τη ζωή. Σημαντική θέση ανάμεσά τους κατείχαν η ελευθερία και η διατήρηση του μέτρου. Όταν αυτά τα ιδανικά βρίσκονταν σε κίνδυνο, τότε η θυσία ήταν επιβεβλημένη.
 
Η ζωή και ο θάνατος αποτελούσαν τμήματα ενός ευρύτερου συστήματος αξιών, βάση του οποίου κρινόταν η συμπεριφορά τους και το σημαντικότερο η υστεροφημία τους. Για την αρχαία ελληνική θρησκεία, μικρή ήταν η διαφορά των ανθρώπων μετά τον θάνατό τους. Όλοι κατέληγαν στα σκότη του Άδη, όπου περιφέρονταν σαν σκιές. Υπήρχε, όμως, μια διαφορά που οδηγούσε σε κάτι καλύτερο. Σε μια καλύτερη αιωνιότητα της ψυχής . Ο νεκρός να παραμείνει ζωντανός στην μνήμη των ανθρώπων. Αυτή ήταν η ανώτερη μορφή μετά θάνατον ζωής για τον αρχαίο ‘Έλληνα. Να τον αναφέρουν οι επόμενες γενεές ως σύμβολο και πρότυπο, όπως γινόταν με τους ήρωες των ομηρικών επών. Η επιλογή του, βέβαια, ήταν αποκλειστικά δική του και μόνο δική του.
 
Επομένως, για να φθάσει κάποιος τον στόχο αυτό, όφειλε να ζήσει και τελικά να πεθάνει με τον κατάλληλο τρόπο. Έναν τρόπο ιδιαίτερο, αλλά και δύσκολο. Έναν τρόπο που απαιτούσε θυσία του Εγώ. Έναν τρόπο γνωστό στην αρχαία Ελλάδα. Ο τρόπος του ενάρετου ανθρώπου. Οι υπερασπιστές των Θερμοπυλών, προφανώς, κατάφεραν το δύσκολο αυτό εγχείρημα. Μια απόφαση θυσίας που πέρασε στην αιωνιότητα.

Keyword: 
DateUpdated: 
NULL
DateAdded: 
2009-11-17 19:00:55
Category: